Vi er autorisert garantiverksted for PASLODE og HIKOKI, samt at vi reparerer de fleste merker av luft- og elektroverktøy, i vårt eget service-verksted.
Har du en maskin som ikke virker eller du ønsker å foreta en service, tar vår mekaniker imot de fleste merker av verktøy. Du vil alltid bli kontaktet om reparasjonen antas å overstige 50% av nypris på verktøyet.
Mange kunder er usikre på hva som er forskjellen mellom på service av verktøy og en garantireparasjon.
Hvis det blir konstatert feil på ditt verktøy innenfor garantiperioden, avleverer du helst verktøyet hos den forhandleren der det er kjøpt, sammen med kjøpskvitteringen. Verktøyet blir deretter sendt til et garantiverksteder, hvor feilen blir utbedret, før verktøyet returneres til forhandleren, hvor du så kan hente det. Vi prøver etter beste evne å være behjelpelige med å sende til garantiverksted, selv om verktøyet ikke er kjøpt hos oss. Men det forutsetter at du medbringer kjøpskvittering.
Du kan innlevere verktøyet til service hos oss, uansett hvor det er kjøpt.
Hvis verktøyet ikke lenger er dekket av garantien og trenger et vanlig ettersyn, eller hvis det er feil på verktøyet, kan du innlevere det hos oss. Så sørger vi for å reparere verktøyet.
Reparasjon/ettersyn vil under disse omstendighetene være tilknyttet kostnader avhengig av verktøyet, samt hva som utføres på det.
For mer info kan du kontakte vår mekaniker Øystein Holme,
via e-post til verksted@diamantboring.no, eller ringe tlf. 913 77 776.